de laatste dagen voor vertrek - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Fieke Koop - WaarBenJij.nu de laatste dagen voor vertrek - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Fieke Koop - WaarBenJij.nu

de laatste dagen voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Fieke

24 Juli 2013 | Nederland, Aerdt

vandaag vertrek ik eindelijk naar het prachtland Costa Rica. De laatste dingetjes zijn geregeld, de koffer is ingepakt en van de meeste mensen heb ik al afscheid genomen. Na een drukke dag gisteren te hebben gehad, waarbij ik nog afscheid heb genomen van me neven, oom, tante, oma en me vriendinnetje Kyra is het dan zover. De dag van me vertrek is een feit! Het is zo ver! vanavond om 9 uur vlieg ik richting San José voor 10 maanden! Vandaag komt Remy nog even langs en dan word ik door me ouders naar Frankfurt gebracht. ongelofelijk hoe snel de laatste paar weken voorbij zijn gevlogen!
een paar dagen geleden waren er wat probleempjes met me gastgezin waardoor ik ineens over 3 gastgezinnen informatie kreeg. Gelukkig werd het snel uit de hemel verholpen en heb ook ik me definitieve gastgezin. Ik zit in het plaatsje Bustamante, niet ver van San José. Ik heb een gastvader, moeder is me niet helemaal duidelijk, een zus van 17, een broertje van 14, en een super klein zusje van 2. In 1 woord perfect! Me vader is volgens mij boer, maar daar wordt niets over gezegd, wel zeggen ze dat hij kippen, varkens en koeien heeft.
Ik heb me gastzusje al op facebook en ze lijkt me echt een super lief en leuk meisje, ik kan dus niet wachten om haar echt te ontmoeten!

een paar maanden geleden, waren de papieren ingevuld maar het avontuur zover weg.
een paar maanden geleden, zaten alle exchange studenten samen, maar niemand had het besef voor z'n lange tijd weg te zijn.
en nu ineens, voor me gevoel is het zover! me vertrek!

de laatste spulletjes inpakken en dan vertrek ik voor 10 maanden naar San José!
waar ik een taalcursus krijg , aangezien ik op dit moment geen woord kan.

ik hoop deze af en toe bij te kunnen houden, ik spreek liever geen vaste hoeveelheden af omdat ik soms misschien geen tijd heb en soms gewoon niet zoveel heb meegemaakt.

ik ga me laatste beetjes inpakken en controleren en dan me vriendje van de trein halen!

fijne vakantie allemaal geniet er lekker van!

liefs Isabel

  • 24 Juli 2013 - 15:06

    Jacqueline:

    Hoi Fieke,
    laptop mee!! En als je wat geschreven hebt, delen op facebook. We gaan je hier volgen omdat je in bijna dezelfde tijdzone zit als ons.
    Heel veel plezier.
    Liefs uit Canada!!

  • 24 Juli 2013 - 15:16

    Sofia:

    Heeel veel plezier lieve Fieke,
    We gaan je missen hier!
    XX

  • 24 Juli 2013 - 16:28

    Theo En Sjany Leenders, Aerdt:


    Hallo Fieke,
    Wat geweldig dat je dit gaat ondernemen, die 10 maanden gaan zeker,spannend,verrassend,warm, koud en vol geweldige bezienswaardigheden wat betreft natuur en cultuur worden.
    Ook leuk dat je bij een gastgezin bent, zo leer je ook meer van de mensen zelf kennen, hoe hun leven er daar uitziet.
    We wensen jou een hele goede reis en vooral een fantastische tijd in Costa Rica.
    En kom vooral ook weer gezond en wel thuis.
    We gaan je zeker volgen.

  • 26 Juli 2013 - 17:03

    Omanell:

    Dag Isabelletje, Fijn dat je jouw belevenissen zo af en toe stuurt.Succes lief kind,kus onell

  • 27 Juli 2013 - 12:55

    Matthijs:

    Hee fieke,

    hoe is het nu met je ?
    laat eff weten of je goed bent aangekomen.
    Koop familie loves you Grote smakkert

    Je GROTE broer

  • 01 Augustus 2013 - 01:04

    Fieke Isabel Koop:

    wauw, wat een lieve reacties allemaal!
    ik zie dat deze 200 keer gelezen is, nooit gedacht dat zoveel mensen het zouden lezen!

    geniet allemaal nog van jullie vakantie! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fieke

uitwisselingsstudent in Costa Rica voor 10 maanden. Ik ben opgegroeid in Nederland met me ouders en me oudere broer. Heb vwo 5 gedaan en ga na dit jaar examen doen. Nu vertrek ik op 24 juli naar San José in Costa Rica. ik verblijf in een gastgezin dicht bij de hoofdstad in een heel klein dorpje. In Costa Rica krijg ik ineens een klein zusje van 2, een broertje van 14 en een 1 maand oudere zus van 17. Ik verlaat alles om me heen, me familie, vrienden en vriendje om een jaar de cultuur & taal van een ander land te leren. Hopelijk schrijf ik niet al te saai en houden jullie het de 10 maanden een beetje uit! Veel liefs.

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 11621

Voorgaande reizen:

24 Juli 2013 - 17 Mei 2014

Costa Rica

23 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: